vrijdag 12 november 2010

Van Sinterklaasrood,Kerstrood en koopjes!

  

DSC04940DSC04938      DSC04939

Als het van dit donkere gure weer is borrelt het zomaar bij me op.Ik val altijd als een blok voor wit,grijs en beige kleuren maar ineens moet er rood komen.Niet te bont en overal maar een beetje subtiel hier en daar.Op een of andere manier slaat ook de stippeltjes ziekte toe.Rood met witte stippen en dan op serviesgoed wel te verstaan.Het zal de Herfst en de naderende feestdagen wel zijn.Ik kan je zeggen er zijn ergere dingen want van rood(en dan wel het goede soort rood)wordt je erg vrolijk.Kon dus de verleiding om mijn keukenplankjes in SINTERKLAAS sfeer te brengen ook niet weerstaan!!De plankjes hangen nog niet zo lang en ik heb nu meer ruimte dan op  mijn vorige plankjes.Maar toch was het weer schuiven, passen en meten! Het SINTERKLAAS servies heb ik jaren geleden eens op gespaard heel af en toe kom je het nog eens tegen maar er worden vogens mij geen nieuwe dingen meer toegevoegd.Jammer want het is erg leuk en er zijn nog wel wat onderdelen te bedenken.

DSC04921DSC04920DSC04922 

Een aanleiding was ook wel een bezoekje aan tuincentrun Overvecht bij ons in de buurt.Ik kwam voor wat caviavoer en om te kijken of de KERSTshow al vorderde en kwam met van alles en nog wat thuis!Gelukkig ook met caviavoer!!!Ben pas jarig geweest en had wat te besteden!!!!Wilde al een tijdje rood met witte stippen serviesgoed wat leuk bij zowel het SINTERKLAAS als het KERST servies paste.Het merk Greengate heeft daar erg leuke dingen van maar niet zo goedkoop .Aangezien ik rood met wit alleen zo rond Herfst/Winter gebruik is het dan wel erg zonde.Bofte ik even dat er heel veel rood/wit in het tuincentrum lag en ook serviesgoed(wat ze ook al niet verkopen naast plantjes!).Heb dus wat gestipt en geruit spul meegenomen.Bordjes waren €2.49 en kopjes € 1.29.Kwaliteit zal iets minder zijn maar voor dat geld……

Leuke klosjes Scandinavisch getint lint heb ik ook meegenomen.Zowel smal als breed.Leuk voor strikken in de boom of op pakjes.

Dit zijn de kopjes en geruit bord.

DSC04927DSC04926DSC04925

En dan bestaat er ook nog zo’n ‘’supergevaarlijkevoordeportomonnee’’winkel de Xenos.Sinds kort bij ons op het winkelcentrum dus akelig dichtbij!Hoewel de prijzen daar niet echt hoog zijn maar toch, je hebt niets nodig en toch kom je met iets eruit!!Maar ik was jarig geweest dus……Ik vond wat leuke kadotasjes voor 40 eurocent.Met roosjes ,kruissteekjes en gedichtjes maar ook met gezellige rood/witte blokjes.Omdat ik regelmatig jam maak heb ik ook superleuke jampotjes gekocht die eigenlijk ook voor andere doeleinden gebruikt kunnen worden(zie foto bij gestipt bord).     

   

De geruite versie met het brede gestipte band wat straks leuk is voor strikken in de KERST boom.

Hartjes ook altijd leuk.Ik heb ze al aan mijn rekje hangen.

DSC04931DSC04930DSC04932

KERST belletjes ook altijd handig.Hier gecombineerd met het Scandinavische lint.

Ik heb geen aandelen lopen bij de Xenos en Overvecht mocht je dat denken!!Maar zo af en toe verkopen ze erg leuke spulletjes voor een leuke prijs.Wens jullie allemaal een fijn weekend met wat minder storm.En veel plezier als je misschien ook aan het versieren slaat voor SINTERKLAAS !

DSC04942DSC04943DSC04944

Ook veel groetjes van dit kadootje…….Jackie!

PS.ben bezig met leuke postduifjes voor de KERST……komen eerdaags in de webwinkel.

TRANSLATION……

I’ve been busy decorating my kitchen shells in red and white for  SINT NICOLAS who is visiting our country this weekend.This is a very exciting time for the little children ,mine are too old for this feast but we still decorate the room.Normally I like white and grey but during this festive season I always tend to fall for red.Not everywhere but some here and there.I’ve bought some nice and not too expensive red and white stoneware,ribbons ,bags and hearts to decorate my home.

Have a very nice weekend and hope to see you again!There is a storm here in Holland something JACKIE doesn’t like so she is lying on the sofa and on a large pile of cushions sleeping and waiting until it’s all over!

GREETINGS,

ANITA AND JACKIE.

zaterdag 30 oktober 2010

Hartjes,labels en…….Kerst!

 

DSC04826DSC04827DSC04828

Eindelijk heb ik weer even tijd voor een postje.Sorry als ik niet veel van mij heb laten horen maar ik had het best wel druk.Eigenlijk wel erg leuk want de webwinkel gaat erg goed!Was door een groot aantal spulletjes heen dus moest hard aan de slag!Ik wilde wat nieuwe dingen maken en ook leuke spulletjes voor Kerst maken.Tussendoor was ik ook nog jarig en Halloween wordt hier ook niet vergeten!De foto’s van Halloween zal ik in een volgend postje laten zien maar eerst een paar nieuwigheidjes die in de winkel staan of er binnenkort in komen!De vintagelabels op de foto hierboven zijn nieuw.Gemaakt van oude knoopjes,stof en stempels.

Kon het niet laten en heb vanmiddag gewoon voor de leuk een hoekje gemaakt van wat nieuwe spulletjes in m’n winkeltje.Dit zijn grote harten met diverse postdetails.

 DSC04895

De tilda engeltjes had ik al eens gemaakt maar deze zijn weer iets anders geworden.

Geurzakjes met een postthema,inclusief een postzegeltje!

Een geurende postcard….want ze zijn gevuld met lavendel.Ze hoeven natuurlijk niet tussen je kleding in de kast want op de kast staan ze ook goed!

DSC04896DSC04897DSC04898

KERST…………….

Omdat een groot aantal Kerstspulletjes ook af zijn heb ik hetzelfde hoekje ook in Kerststijl gemaakt.Dit jaar ga ik voor veel wit met helder rood en hier en daar ijsblauw.Fris scandinavisch!

Er zijn tot nu toe  Kerst-kussens,sokken labels,stickers,adventlabels en een mini kussentje.De kleine Kerstpixies zijn van het deense merk MAILEG waar ik een enorme fan van ben.

DSC04906DSC04905DSC04903DSC04902                

DSC04907

Een grappig detail op de Kerstsok is een zakje om je ‘WISHLIST’in te doen.Bij de Kerstsok ook een gebruiksaanwijzing.Want de Kerstman heeft zo zijn eisen als het gaat om pakjes af  leveren!

Heb je interesse? Kijk in mijn WEBSHOP voor meer spulletjes!

Heel veel groetjes van mij en Jackie en graag tot de volgende keer!

DSC04768

In this post you can see why I haven't been online often.I’ve been working and making things for my little WEBSHOP.I’m very proud because things are going so well!You can see some Items with a vintage poststyle and Some CHRISTMAS stuff as well!

Greetings and love from me and Jackie!

 

vrijdag 8 oktober 2010

Nieuw…….

 

Ik zou een postje over de festiviteiten van 8 Oktober kunnen maken want dat is hier een traditionele feestdag(Alkmaars ontzet).De kinderen zijn vrij ook het voortgezet onderwijs(al is dat alleen de middag).Maar die van mij hebben nu de leeftijd dat ze kijken naar de grote optocht in de binnenstad niet meer leuk vinden.Het weer is ook niet zo bijzonder dus maar een feestelijke krans voor op tafel gemaakt!Had nog wat sneeuwbessen uit een boeket en heb daar met spul uit de tuin een krans van gemaakt.Met m ’n eigenste labeltje erbij!!!

 DSC04742DSC04743DSC04741

Ben wel even in de stad geweest om de nieuwe Jeanne darc te halen maar helaas hij was nog niet binnen.Een paar uur later belde de eigenaresse van de winkel dat hij binnen was,gelukkig houdt ze hem vast voor me want ze gaan erg snel.Ben weer erg benieuw wat er nu weer voor leuks in staat!Even langs de Action geweest voor wat hobbyspul en kon de kanten  taartkleedjes niet weerstaan.Ze kosten ook bijna niets en je kunt er zoveel leuke dingen meedoen.

Ben druk bezig met het verzinnen van spulletjes voor m’n winkeltje.Zie hier een Tilda engel in een puntzakje. Helemaal wit met kraaltjes ,stiksels en band net even anders dan in het boek.

DSC04746

Schattige duifjes.Gemaakt van linnen met kraaltjes,knoopjes en lintjes.

    

 DSC04758 DSC04757

DSC04756DSC04754

Je vindt de duifjes in m’n winkeltje.

 

DSC04750DSC04748

Nieuw een mini prikbordje van linnen en bestempeld band.Ze komen eerdaags in mijn winkeltje. En natuurlijk hartjes . Die zijn er altijd!  

DSC04749 

Leuke labeltjes voor geboorte voorzien van een lief belletje ,kraaltjes en lint.

Kom gerust even shoppen!!!!

Nieuw in mijn keukentje…..omdat het wandrek het na 17 jaar trouwe dienst en alle hoeken van het huis te hebben gezien in ook steeds verschillende kleuren het zomaar begeven had en met een klap naar beneden kwam.Dit gebeurde al voor de zomervakantie.Heel wat chaos op de grond en ook vreselijk geschrokken want ik stond er vlakbij toen het gebeurde!Na diverse woonbladen te hebben doorgespit zag ik dat losse planken op een drager net zo leuk als een rekje zijn.En je ziet het zelfs na het sneuvelen van diverse (leuke) spulletjes had ik nog genoeg  over om op de plankjes te zetten!!

Leuk dat je een kijkje kwam nemen en tot de volgende keer!

ANITA en JACKIE.

Translation…..

Made a wreath from some materials from the garden.My son designed my own SCARBOROUGH label.Some pictures of items that I sell  in my little shop and things I’m working on.A picture of my new kitchen item….my old kitchen cupboard just fell of the wall after 17 years!!What a mess it was.Several nice things were broken and I had to throw a lot of things away.But as you can see with three new shelves, something completely different,  I still have enough things left to place on it.

Thanks for being on my blog and hope to see you again!

ANITA and JACKIE.