donderdag 25 november 2010

White Sinterklaas…….

        

Ik liep vanochted met Jackie in het park,het was koud en ineens begon het te sneeuwen.Oke het was natte sneeuw maar toch……het hangt in de lucht dus de vraag is krijgen we een witte SINTERKLAAS?Dat is weer eens anders dan een witte KERST.Alhoewel ik daar ook wel een beetje op hoop!Inmiddels is het weer droog en helder weer maar toch koud genoeg om een FEESTDAGEN gevoel te krijgen!Laat ik het zo maar noemen want de  SINT en KERST lopen hier een beetje door elkaar.Ik kon het dus niet laten om de oude schaatsen weer aan de muur te hangen a la JEANNE D’ARC style.Als ik een mooie KERSTBOOM zou tegenkomen sta ik niet voor mijzelf in.Alhoewel ik me ook verheug op de goede SINT is je huis KERST klaar  maken ook zo leuk!Misschien komt het door de vele KERSTspulletjes die ik voor mijn webwinkeltje al vroeg aan het maken was dat het nu zo hevig toeslaat.Natuurlijk aangewakkerd door de nieuwe  uitgave JEANNE D’ARC en de ARIADNE AT HOME.Ook weer allemaal te leuk!!

Hier het bewijs dat het SINT gehalte in huis toch nog hoog is.

Naar een heus SINT EN PIET huis geweest in huize CRANENBURGH in het mooie dorpje Bergen bij ons in de buurt.Daar hangt altijd zo’n gezellige sfeer zowel in de winter als de zomer.Het huis was eigenlijk voor de gelegenheid in SINT sfeer gebracht voor de kleintjes maar wij zijn (bij gebrek aan ‘kleintjes’) gezellig met zijn tweetjes(man en ik dus)geweest .Om in de’spirit ‘'van ‘klaas’te komen.

De kleintjes konden oefenen met op het dak lopen en kregen dan dit certificaat.Bij mij werd er al vanuit gegaan dat ik dat wel , als oudere , onder de knie had ,dus het certificaatje ging zo mee!!

En omdat SINT en KERST hier al een beetje door elkaar lopen mogen de candy canes erbij staan.

 

Meer bewijs materiaal dat we de SINT in huis hebben! De kleine afbeeldingen zijn van het SINTERKLAAS servies.

Volgens mijn pubers een heeeeel oud SINTERKLAASboek(het valt uit elkaar,is verkleurd en volgens mijn kinderen oudbollig).Ook brocante mam?Durf ik geen antwoord op te geven want het komt toevallig wel uit mijn jeugd en om mijzelf nou brocant te noemen!In ieder geval het boek staat elk jaar weer op tafel te schitteren(en dat vind ik dan!)

  

Zelfs JACKIE haar bakjes hebben een feestelijk placematje gekregen.

Wat moet je toch met zo’n baasje?

DSC05004 

NIEUWE SPULLETJES IN DE WEBWINKEL…..

 

DSC05011DSC05016DSC05014

Leuke katoenen zakjes gemaakt.Om zo neer te zetten of om er een lichtje of geurzakje in te doen.

En zo ziet het eruit met een kaarsje erin.Wel zorgen voor een voldoende grote glazen pot om de kaars in te doen zodat het niet in contact met de stof komt!En altijd in de buurt blijven!!Klinkt wel erg streng maar ik ben zelf wel eens enorm geschrokken van slechte waxines die sputterde en enorme steekvlammen gaven ,vandaar.

DSC05011DSC05010DSC05012   

Ik heb drie soorten gemaakt.

DSC05019DSC05018DSC05020 

Een aantal mensen vroegen of de schaatsjes uit mijn vorige postje ook in het wit konden.Dus voor de ‘WHITE CHRISTMAS’liefhebbers deze schaatsjes nieuwe stijl in totaal wit en wit met zwart.

DSC05030DSC05031DSC05029

Dit zijn de zwart met witte.

DSC05034DSC05033DSC05030   

Dit zijn de witte.

Je kunt ze vinden in mijn WEBSHOP!

Bedankt dat je er weer was en tot de volgende keer.

GROETJES ANITA en JACKIE!

TRANSLATION……..

Pictures of my house in a combination of SINTERKLAAS and a bit of CHRISTMAS cheer.A bit of snow felt down while I was walking with Jackie.Directly came in the mood to hang my old skates on the wall.Made some new little skates to decorate the CHRISTMAS tree or a little gift.Also made sweet little bags to use as a light or to keep a scented sachet in.All are in my WEBSHOP!

Thats all hope to see you again!

GREETINGS,ANITA and JACKIE

Hoor ik daar iets op het dak?