vrijdag 12 november 2010

Van Sinterklaasrood,Kerstrood en koopjes!

  

DSC04940DSC04938      DSC04939

Als het van dit donkere gure weer is borrelt het zomaar bij me op.Ik val altijd als een blok voor wit,grijs en beige kleuren maar ineens moet er rood komen.Niet te bont en overal maar een beetje subtiel hier en daar.Op een of andere manier slaat ook de stippeltjes ziekte toe.Rood met witte stippen en dan op serviesgoed wel te verstaan.Het zal de Herfst en de naderende feestdagen wel zijn.Ik kan je zeggen er zijn ergere dingen want van rood(en dan wel het goede soort rood)wordt je erg vrolijk.Kon dus de verleiding om mijn keukenplankjes in SINTERKLAAS sfeer te brengen ook niet weerstaan!!De plankjes hangen nog niet zo lang en ik heb nu meer ruimte dan op  mijn vorige plankjes.Maar toch was het weer schuiven, passen en meten! Het SINTERKLAAS servies heb ik jaren geleden eens op gespaard heel af en toe kom je het nog eens tegen maar er worden vogens mij geen nieuwe dingen meer toegevoegd.Jammer want het is erg leuk en er zijn nog wel wat onderdelen te bedenken.

DSC04921DSC04920DSC04922 

Een aanleiding was ook wel een bezoekje aan tuincentrun Overvecht bij ons in de buurt.Ik kwam voor wat caviavoer en om te kijken of de KERSTshow al vorderde en kwam met van alles en nog wat thuis!Gelukkig ook met caviavoer!!!Ben pas jarig geweest en had wat te besteden!!!!Wilde al een tijdje rood met witte stippen serviesgoed wat leuk bij zowel het SINTERKLAAS als het KERST servies paste.Het merk Greengate heeft daar erg leuke dingen van maar niet zo goedkoop .Aangezien ik rood met wit alleen zo rond Herfst/Winter gebruik is het dan wel erg zonde.Bofte ik even dat er heel veel rood/wit in het tuincentrum lag en ook serviesgoed(wat ze ook al niet verkopen naast plantjes!).Heb dus wat gestipt en geruit spul meegenomen.Bordjes waren €2.49 en kopjes € 1.29.Kwaliteit zal iets minder zijn maar voor dat geld……

Leuke klosjes Scandinavisch getint lint heb ik ook meegenomen.Zowel smal als breed.Leuk voor strikken in de boom of op pakjes.

Dit zijn de kopjes en geruit bord.

DSC04927DSC04926DSC04925

En dan bestaat er ook nog zo’n ‘’supergevaarlijkevoordeportomonnee’’winkel de Xenos.Sinds kort bij ons op het winkelcentrum dus akelig dichtbij!Hoewel de prijzen daar niet echt hoog zijn maar toch, je hebt niets nodig en toch kom je met iets eruit!!Maar ik was jarig geweest dus……Ik vond wat leuke kadotasjes voor 40 eurocent.Met roosjes ,kruissteekjes en gedichtjes maar ook met gezellige rood/witte blokjes.Omdat ik regelmatig jam maak heb ik ook superleuke jampotjes gekocht die eigenlijk ook voor andere doeleinden gebruikt kunnen worden(zie foto bij gestipt bord).     

   

De geruite versie met het brede gestipte band wat straks leuk is voor strikken in de KERST boom.

Hartjes ook altijd leuk.Ik heb ze al aan mijn rekje hangen.

DSC04931DSC04930DSC04932

KERST belletjes ook altijd handig.Hier gecombineerd met het Scandinavische lint.

Ik heb geen aandelen lopen bij de Xenos en Overvecht mocht je dat denken!!Maar zo af en toe verkopen ze erg leuke spulletjes voor een leuke prijs.Wens jullie allemaal een fijn weekend met wat minder storm.En veel plezier als je misschien ook aan het versieren slaat voor SINTERKLAAS !

DSC04942DSC04943DSC04944

Ook veel groetjes van dit kadootje…….Jackie!

PS.ben bezig met leuke postduifjes voor de KERST……komen eerdaags in de webwinkel.

TRANSLATION……

I’ve been busy decorating my kitchen shells in red and white for  SINT NICOLAS who is visiting our country this weekend.This is a very exciting time for the little children ,mine are too old for this feast but we still decorate the room.Normally I like white and grey but during this festive season I always tend to fall for red.Not everywhere but some here and there.I’ve bought some nice and not too expensive red and white stoneware,ribbons ,bags and hearts to decorate my home.

Have a very nice weekend and hope to see you again!There is a storm here in Holland something JACKIE doesn’t like so she is lying on the sofa and on a large pile of cushions sleeping and waiting until it’s all over!

GREETINGS,

ANITA AND JACKIE.