dinsdag 29 juni 2010

Let white linen strike your senses…..

Ooit een tekst die ik las op een heel mooi dekbedovertrek van Riviera maison.Vond het wel een toepasselijk tekstje want ik vind  linnen is een super mooie stof!Vooral met dit warme weer draagt het lekker.Ik had afgelopen week enorm veel geluk want iemand die ik niet eens heel goed ken had gehoord dat ik hou van oude linnen en katoenen stofjes.Ze kwam dus aan met een zak vol oude katoenen damast,gehaakte kleedjes en linnen tafelkleden .Of ik daar wat aan had?Daar kan ik zeker wat mee!Heb alles nog even extra gewassen met een wasversterker die witte was nog witter maakt want oude  witte stoffen worden altijd wat grauw.Heb zelfs met plezier(!) ook alles gestreken en op mooie stapeltjes gelegd.Een gedeelte ligt in de franse plukmand op de open haard.

 

DSC03376DSC03393

DSC03395DSC03376

Ik heb ook nog een schattig vogelkooitje op de kop getikt.De kleuren waren vreemd groen dus heb ik het wit geschilderd.   

 

Mooie linnen lapjes liggen nooit zo lang stil bij mij.Heb om nog meer  in de vakantie sfeer te komen twee SEA kussentjes gemaakt.Alles is gestempeld en sommige details gestempeld en dan opgestikt. Dit kussentje TALE OF THE SEA vertelt een zeeverhaal.

Een mooi kanten kleedje is op de zijkant gestikt.

Grapje……Nestel in geslagen en een stukje drijfhout aan geknoopt.

Kussentje twee heeft opgestempelde POSTCARDS en opgestikte postzegels. 

Een klein detail……

Ook hier een kanten kleedje.

Als we het dan toch over kussentjs hebben deze vond ik bij de Blokker staat wel leuk op de oorstoeltjes samen met de SEA kussentjes.

En zo ziet het er dus uit!

   

Of het nog niet genoeg is nog meer kussen……Dit kussentje is een fotoshop experiment waar ik mee bezig ben.Kleine parfumplaatjes bewerken en uitvergroten.Dit plaatje is direct op stof geprint.

TRANSLATION……..

Love linen fabric.Someone gave me a bag filled with old cotton and linen stuff.If I wanted to have it?YES of course!I’ve already made some Sea pillows  of an old linen fabric.Stamped and stitched and with some funny details like driftwood and little silver fishes.I also  stitched some old lace rug on the pillows.Also bought some pillows and experimented with a old perfume picture in Photoshop and made a little pillow of it.My  freshly washed cottons and linens are beautifully displayed in my french basket on the fire place.

Thanks again for reading and remember ,you can still enter my SEA SIDE GIVE AWAY just by leaving a little comment!

Jackie is counting on you.Leave a little something and be a WINNER!

GRETTINGS, ANITA and JACKIE.