vrijdag 23 december 2011

A very ‘DEVENTER’CHRISTMAS….

IMAG0402

Eindelijk weer even tijd voor een postje!Niet dat ik geen inspiratie had!Zeker niet tijdens deze dagen maar door gezellige drukte in m’n webshop en het bezoeken van zeeer leuke KERSTmarkten kwam het er maar niet van!

IMAG0403maretak

Daarbij is mijn camera ineens stuk gegaan en dus foto’s maken was jammer genoeg opeens niet meer mogelijk en dan kun je weinig laten zien op je blog!!Deze foto’s van het altijd zeeer gezellige DICKENS festijn zijn met het mobieltje van mijn zoon gemaakt.Hij kon er gelukkig een dagje afstand van doen (ja ík ben ouderwets en heb er zelf geeneen!!!!) om mij foto’s te laten maken van dit, voor mij sfeervolste KERST evenement van het jaar!

IMAG0366 wachters

Dit is de ingang,dat is nadat deze wachters’open the gates’roepen en de lanzen open gaan.We waren zo vroeg dat we meteen vooraan stonden.Ik kan je zeggen een uurtje later stond er al een enorme rij en nog later was het echt volle bak of liever volle straat!Maar wel gezellig want ook in de rij wordt je door verschillende DICKENS personages bezig gehouden.Men sleept je mee in de tijd die wij zien als gezellig KERSTMIS maar eigenlijk heel hard en vol armoede was.

IMAG0373deur

Alle straatjes waar je doorheen gaat zijn bijzonder oud en heel mooi.Alle huizen zijn ook versierd maar ook in stijl van DICKENS dus weinig elektrische lichtjes maar wel veel natuurlijke materialen.

IMAG0375schaapjes

Ineens moet je opzij want de schaapsherder moet erdoor!

IMAG0380snoepjes

Deventer zit vol leuke winkeltjes waarvan sommige van binnen geheel in stijl waren gebracht met hun koopwaar.

 IMAG0382 IMAG0385 IMAG0383

 IMAG0393dames  

Deftige jonge dames en….

IMAG0394mevrouw

deftige oude dames!

IMAG0397

Arme kindjes en….

IMAG0396spook

de geest van de toekomst die Jacob marley komt halen uit het ultieme KERST verhaal ‘SCROOGE’.Hij denderd door de kleine straatjes met zijn ijzige kreet en rookontwikkeling!

    IMAG0409raam 

Geveltjes kijken!

IMAG0404IMAG0405IMAG0406 

IMAG0412raam2

Deventer is wel de ultieme stad met zijn mooie gevels om dit te organiseren.

 IMAG0418bakker

Bij de bakker….

 IMAG0416 IMAG0426 IMAG0415     

 IMAG0422ziek

En dit kom je ook wel tegen!!

IMAG0430mensen

Maar ook dit!

IMAG0439meisjes

En ook dit hele zielige setje!

IMAG0440brood

Er stonden overal hele leuke en ook zeer bij KERST passende kraampjes.

IMAG0437kraam2

En altijd in KERST stijl.

IMAG0425kraam  

KERST lekkernijen.

IMAG0426

Ik ga de KERSTMAN maar even opzoeken om een nieuwe camera te vragen ,ik ben volgens mij wel lief geweest dit jaar dus……

Ik wens iedereen een hele gezellige KERST toe.Geniet en maak veel plezier met elkaar!

Everyone a very merry CHRISTMAS.

Anita.