vrijdag 24 april 2009

From my potting shed.

Er is zoveel gaande in de tuin dus nog maar even een  berichtje uit de potting shed in dit geval.Vond ik wel een leuke naam voor mijn schuur of de boet zoals ze hier ook wel zeggen.PICT0901

Ooit met veel gedoe op de deur geschilderd maar het mag straks opnieuw.De deur is niet zo heel best meer en nu we een kunstof achterdeur hebben komt de oude  hardhouten achterdeur in de schuur .Mooi opgelost !

PICT0931 PICT0928PICT0927   

Dit is de (houten)schuur de ene helft is van ons de andere van de buren.

 PICT0906 PICT0907

Dit is de spreeuwenpot aan de zijkant van de schuur.Vroeger liet men de vogels hierin nestelen en als de jongen bijna uitvlogen dan  haalde men via het gat aan de zijkant (tegen de schuur) ze eruit om op te eten.Alsof dat een vette maaltijd was !Bij mij hangen ze dus niet met die reden ! 

PICT0910 PICT0911 PICT0912 PICT0913 PICT0914  

En dit is de verzameling aan de schutting voor elk vogeltje wat.   Op een fair of markt kijk ik altijd uit naar een vogelpot die ik nog niet heb . Foto onder zijn de zijraampjes in de schuur en de rij nog te vullen potten langs de zijmuur.

PICT0929 PICT0930 

Als het fris is doe ik het in mijn ‘potting shed(’hij heet niet voor niets zo) maar het was warm dus lekker op de tuintafel zaadjes zaaien en oppotten.We hebben Lathrus , twee soorten,en chinese bieslook gezaaid.Een pot bieslook  staat binnen en de rest buiten kijken wat eerder opkomt.De Lathrus laat ik altijd een nachtje weken in water dan ontkiemt hij makkelijker.

PICT0890 PICT0892 PICT0928

Her en der staan er ook zinken gieters in de tuin .PICT0918 

Dit is mijn bijzondere steen met gat in het midden ,meegesmokkeld uit Engeland toen ik daar op tuinenreis was.

PICT0920

 

Heel gezellig en zonnig weekend toegewenst vanaf mijn tuintafel !

Groetjes en tot gauw maar weer !

ANITA.