dinsdag 21 april 2009

Suprise ………

Een verassing vandaag van Petra van De sfeer van toen  ik heb van haar de RENEE_AWARD gekregen.Heel erg bedankt Petra voor dit lieve Awardje.Nu weet ik dat ik hem door moet geven maar dat vind ik heel moeilijk.Iedereen waar ik regelmatig bij kijk  heeft dit Award al op zijn blog staan en om er dan nog een te geven……

Ik ga nog even zoeken naar een lief en gezellig blog om dit vriendschaps Award aan door te geven.Ik houd jullie op de hoogte !

SUPRISE …….

PICT0880

Elke dag is het  een verassing wat er nu weer is opgekomen in de tuin.De super alliums die ik vorig jaar als bolletjes geplant heb staan er  ineens als super preien bij.Het blad is niet zo mooi de bloemen straks  des te mooier.Ook  de appelbloesem is nu uit.Het is nog maar een klein boompje maar bloeit voor twee ! De allium is  nog niet fotogeniek genoeg die komt later nog als hij bloeit.

  PICT0883PICT0885    PICT0878

  En deze kikkers liggen bij ons vijvertje,  foto onder, de foto boven is de eeuwige kikker zoeker.Het plantje dat je ziet is slaapkamergeluk,je kan ze ook binnen houden.Maar buiten op een donkere en vochtige plek doen ze het ook.In de zon kan ook maar groeien dan minder. In de winter sterft het af  en als het iets warmer wordt is het er ineens weer.Surprise !

  PICT0894  PICT0897PICT0896    PICT0882

Dit is het  achterste gedeelte van de tuin.We kunnen hier niet veel in de grond krijgen vanwege de Prunus die overal zijn wortels uit slaat .Met veel moeite een verhoging gemaakt want bestraten gaat echt niet,en een soort bak van tufsteen staat tegen de schutting .Verder veel terra cotta,wat je hier ziet is mijn collectie bleekpotten.En ook nog een klein stukje om te zitten(past 1 stoel op !).

PICT0884

In deze hoek schijnt als eerste de zon.Ik kweek ook hier de meeste kruiden .Als ik soep maak duik ik altijd even deze hoek in voor de kruidjes. Een  soort heks gevoel krijg je dan ,er staat ook ergens in een hoek een bezemsteel !!!!!!!!!

 PICT0903 PICT0904 PICT0905 PICT0908

Dit is de tuin gezien vanuit de poortdeur.Hij is niet supergroot (5 bij 10) te klein voor al mijn ideetjes maar we redden het ermee !!Ook meteen een blik op mijn nieuwe kozijntjes !!  

PICT0902

Dit was een klein glimpje van mijn tuin waar mens en kikker welkom is !

Tot de volgende keer !! Anita.