vrijdag 17 april 2009

Oud en nieuw.

Nee ,het gaat niet over die bekende feestdagen aan het eind van het jaar maar over wat oude spulletjes die ik thuis en op de Springfair van twee weken terug ben tegen gekomen.En natuurlijk al het ‘nieuwe ‘ groen dat overal ineens uit de grond komt en aan de boom hangt en in een struik (in ons geval) tot stand komt !!

PICT0551

Na mijn laatste interne verschuiving van meubeltjes thuis kwam ik mijn collectie oude  Engelse kinderboekjes weer eens tegen.Deze hierboven is een verzameling gedichtjes bijeen gezocht door  Mary Cicely Barker (van de bloemenkinderenboekjes) en er staat een heel lief versje in over een jongetje dat Winter en Zomertijd niet helemaal snapt.

PICT0856PICT0853PICT0854PICT0853   

BED IN SUMMER.

In winter i get up at night ,and dress by yellow candle-light.

In Summer quite  the other way ,i have to go to bed by day.

I have to go to bed and see,the birds still hopping on the tree.

Or hear the grown-ups people’s feet, still going past me in the street.

And does it not seem hard to you, when all the sky is clear and blue.

And i should like  so much to play, that i have to go to bed by day ? 

Schattig versje toch ? het is van Robert Louis Stevenson laat ik de beste brave man maar even noemen want hij heeft z’n best gedaan!

PICT0810PICT0812

SPRINGFAIR …………..

Twee weken geleden ben ik naar de fair in Julianadorp geweest.Het was de eerste dit seizoen voor mij en ik kan je zeggen ik hoop dat er nog een paar volgen.Het weer was prima en er stonden heel wat kraampjes met leuke spulletjes.Wat jammer was dat er ook een fair op dezelfde dag in Heiloo was.Deze was altijd later maar was verschoven dan moet je een keus maken.Rond Pinksteren heb je dit ook vaak dat er meerdere fairs zijn op dezelfde datum.

PICT0808

Leuke kanten kleedjes en monogramband gekocht.PICT0809   PICT0842

PICT0841

En ook een aantal oude kaarten gekocht.Heb vooral op de achterkant gelet,mooi handschrift en postzegels enzo de plaatjes op de voorkant zijn niet zo interesant in dit geval.Het  metalen hart moet nog even opgehangen worden,hierin wil ik oude kaarten op gaan verzamelen.

PICT0815

  PICT0843PICT0824PICT0817   PICT0844

Blijft toch grappig dat er een heel verhaal op zo’n kaart staat,je kent de mensen niet die het geschreven hebben en ook niet de mensen voor wie het bedoeld is en zo’n kaart heb je voor de leuk in een rekje geklemd op je muurtje hangen !Ze moesten eens weten !

PICT0818PICT0821PICT0822PICT0819

PICT0817    

Ik vond ook nog een oud vleesmolentje ,die ik vastgedraaid heb op mijn ‘storage;kastje in de keuken.Iedereen vond het vreemd dat ik hiermee thuis kwam.Ik, als bijna geen vleeseter kom thuis met een vleesmolentje omdat ik het zo’n leuk ding vindt !PICT0835PICT0836

 PICT0826PICT0838PICT0827

 

IN DE TUIN …………….

PICT0850PICT0848  PICT0849PICT0851

Dit lijkt een gewone opening in een  bloeiende Viburnumstruik ,(bloemetjes bovenaan) maar hierachter gaat een klein merelnestje schuil !Af en aan gaan Pa en Ma merel met snaveltjes vol mos en takjes . Afwachten maar !!

PICT0856PICT0855

   

FIJN WEEKEND EN TOT GAUW MAAR WEER !

ANITA.