dinsdag 7 april 2009

Sticheries.

Ik had Lita vanLoppis en lapwerk.  belooft om wat sticheries op mijn blog te zetten.Afgelopen dagen had ik niet veel tijd om foto’s te maken en nu heb ik tijd maar ben zeer beperkt in mijn ruimte!Onverwachts belde het bedrijf waar we kunstof kozijnen bestelt hebben dat ze komen leveren en zetten.Dus zit ik nu met m’n  hondje Jackie gezellig op zolder want beneden ligt alles eruit.Niet veel locatie om een foto te maken maar  toch, er zijn ergere plekken.Er staat een bank er is tv zelfs twee computers een wii staat aangesloten,je kan voor minder zitten! 

STICHERIES….

PICT0682

Het is wat moeilijk te zien maar er staat Angel Gatherings op.Het zijn allemaal Amerikaanse sticheries.Ik heb ze gemaakt op ongebleekt katoen met twee draadjes d.m.c ,de tekening zelf neem je over met textielcarbonpapier.Vroeger maakte ik veel merklappen uit de Ariadne maar ineens was dat over en vond ik dit erg leuk. 

PICT0684PICT0683 PICT0701 PICT0684

Dit is eenLente alfabet met letters en figuurtjes.Gewone stiksteken gebruik je hiervoor, af en toe maak je vakjes dicht om een kleuriger resultaat te krijgen.

PICT0695

Dit is een blauwe versie van een Herfstalfabetje.Ooit heb ik deze spulletjes voor een creatieve markt gemaakt,mischien ga ik dat nog wel eens doen want ik heb nog heel wat liggen.PICT0686

Even van dichtbij. 

PICT0692

Meteen even een blik op mijn (vernieuwde)werkplek ,vroeger stonden er allerlei glazen potten en dingen waar ik mijn garen,band enz. in bewaarde reuze leuk om te zien maar niet zo praktisch.Tegelijk met het vinden van het bovenkastje van m’n oude commode(paar blogjes terug) vond ik onze oude kapstok daar.Likje verf en ophangen maar.De meest belangrijke spulletjes staan daar de rest zit in blikken en oude marmeren lades.Lekker ruim is het nu.Sorry voor de naakte Tilda,kan nog niet besluiten welke stof ik wil voor een jurkje !Maar ze kleurde er toch leuk bij op de foto.PICT0706 PICT0705 PICT0707  

Een blik op mijn opgeruimde kast met  blikken dozen , mappen en oude lades van gemarmerd karton. 

PICT0689

Dit zijn mijn eerste sticheries ook op katoen maar geweekt in koffie,afgebakken in een lauwe oven zodat de kleur er in bakt.Hele leuke methode om iets oud te maken.Kan ook in thee als je niet van koffie houdt!!PICT0691 PICT0687 PICT0689 PICT0690

Ik heb verschillende patronen met kastjes en leuke ‘prim’(staat voor primitiv) spulletjes er in.PICT0690

Hier ook weer een ‘prim’alfabetje.Je ziet hier de bruine ‘oude’ zweem in de stof (en het ruikt nog steeds een beetje koffie-achtig maar stinkt niet mocht je dat nu gaan denken!).PICT0694

Het is wel niet de tijd van het jaar hiervoor maar hier een Kerst uitvoering in rood met sneeuwpoppen en gingerbread.

PICT0709PICT0711 PICT0710 Mijn gezellige kapstokje boven m’n werktafel.

Dat waren mijn sticheries en nu ik ze zo zie krijg ik wel weer zin om zoiets te ondernemen,maar dan in de kleuren van mijn interieur nu ,dus iets van licht-grijs op witte ondergrond.Wie weet …… jullie zien het tzt wel op mijn blog verschijnen ! Ik hoop Lita dat je het wat vond.

 PICT0713 PICT0714PICT0718 Sluit af met mijn bondgenootje hier op zolder, JACKIE,(met een ‘moest je me nu echt storen voor die foto’ blik!

GROETJES EN TOT GAUW MAAR WEER ,ANITA.

PICT0719   PICT0716PICT0717